11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Alandaki akademik ve yarı akademik makale ve yazıları okuyup özetleyebilecektir.
  • Çevrimiçi veritabanlarını etkin bir biçimde kullanabilecektir.
  • Alandaki konuları incelemek için eleştirel düşünce ve temel araştırma yöntemlerini kullanabilecektir.
  • Görsel sunumlar hazırlayıp sunabilecektir.
  • Basit hesaplamalar yapmak ve tablo ve grafik hazırlamak için tablolama programlarını kullanabilecektir.
  • Sosyal bilimlerdeki meşru ve gayrımeşru pratiklerin akademik etik içerimlerini değerlendirebilecek ve yorumlayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Sunumu ve Genel Bakış
2 Bölüm 1 - Uluslararası İlişkilerde "Bilim" King Gary, Robert Keohane, and Sidney Verba. 1994: pp. 7-12. • Gray, Paul S., John B. Williamson, David A. Karp, and John R. Dalphin. 2007: Chapter 1.
3 Bölüm 1 - Önyargılar ve sezgiler nelerdir? Onlardan nasıl kaçınabiliriz? Amos Tversky; Daniel Kahneman The Framing of Decisions and the Psychology of Choice Science, New Series, Vol. 211, No. 4481. (Jan. 30, 1981), pp. 453/458. Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases Amos Tversky; Daniel Kahneman Science, Vol. 185, No. 4157. (Sep. 27, 1974), pp. 1124-1131
4 Bölüm 1 - Nedensel Çıkarım: Argümanların Analizi Ders notları sağlanacaktır.
5 Bölüm 1 - Teori ve Hipotez Gray, Chapter 2 Van Evera, Stephen (1997). Hypotheses, Laws, and Theories: A User’s Guide. Maoz, Zeey and Bruce Russett (1993). *** 1. ödev teslimi
6 Bölüm 2 - Temel Hesaplamalar ve İstatistikler için Excel kullanımı Ders notları sağlanacaktır.
7 Bölüm 2 - Grafik ve Çizelgeler için Excel kullanımı Ders notları sağlanacaktır.
8 Bölüm 2 - Verilerin görsel temsilinde sıkça yapılan hatalar Ders notları sağlanacaktır.
9 Görsel sunumun temelleri Ders notları sağlanacaktır. *** 2. ödev teslimi
10 Powerpoint sunumları hazırlama
11 Çevrimiçi Kaynaklar: JSTOR, Google Akademik, veritabanları Ders notları sağlanacaktır. *** Sunum konularının seçimi için son gün.
12 Akademik dürüstlük What is Plagiarism (and How to Avoid it) by Christopher N. Lawrence
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
20
Portfolyo
Ödev
3
45
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
9
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
6
Portfolyo
Ödev
3
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
    Toplam
163

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek,
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010